• acasa
  • servicii
  • custom site
  • teme site
  • creare magazin
  • preturi
  • portofoliu
  • blog
  • contact
  • Login

Crestere trafic organic pe site

Am gasit un articol pe net despre crestere trafic organic pe site -ul tau care cred ca te va interesa. Meritul de a va ajuta sa va perfectionati in domeniul SEO este al autorului, singurul meu merit este ca am gasit si expus ceva ce ar putea sa va ajute!

Din pacate nu am putut insera si pozele din articol din motive de drept de autor dar puteti citi articolul in sursa originala aici

“Dacă ești serios interesat de online marketing, trebuie să știi cum să îți optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare și cum să atragi trafic organic.
De ce?
Pentru că una din cele mai bune strategii de business este să mergi în direcția opusă față de concurență.
Dacă ar fi să te întreb care sunt cele mai „în vogă” metode de promovare din ziua de astăzi, ce ai spune?
Aproape toată lumea se îngrămădește și investește bani în promovarea pe Facebookși Instagram. Deși și acestea pot fi eficiente, nu neg acest lucru, asta înseamnă că alte canale de marketing devin mai puțin aglomerate. În acest caz, devine mai ușor să apari în primele rezultate din Google și să atragi trafic gratuit către site-ul tău.
Exact ceea ce am făcut la SMARTERS în ultimele luni
În iulie 2017 am luat decizia strategică de a ne concentra mai mult pe blogul SMARTERS. Patru luni mai târziu, traficul organic aproape s-a triplat (și continuă să crească!).

Așa că, primul lucru pe care l-am făcut a fost să mergem în Google Analytics și să vedem ce impact are conținutul deja existent.
Mergi la Behaviour => Site Content => All pages.
Fii sigur că ai ales și intervalul de timp corect.
Ne interesează în primul rând conținutul care a avut foarte puține afișări în ultimele șase luni.

Te poți folosi de filtre pentru a elimina conținutul generat automat, cum ar fi preview-urile unor pagini sau paginile de rezultate ale căutărilor interne.

6. Autorizează-l cu contul de Google Search Console unde ai site-ul care te interesează.
7. Alege website-ul care te interesează.
8. Alege intervalul de timp care te interesează.
9. În secțiunea „Group by” alege „Query” apoi „Page”.
10. Click pe „Request data”.
Și ești gata. În câteva secunde pagina va fi populată cu datele din search console.

Aceste opțiuni sugerate reprezintă cele mai comune căutări pe care le fac oamenii pornind de la cuvântul cheie pe care îl scrii.
Căutări similare
Pe acestea le găsești în partea de jos a paginilor rezultatelor motoarelor de căutare.

Toate acestea le-am luat și le-am notat în documentul din Google Drive.
Acum avem o imagine în ansamblu legat de ceea ce caută oamenii. Ideal ar fi să știm și numărul exact de căutări.
Pentru asta, ai mai multe opțiuni.
Ia cuvintele cheie și introdu-le în Keyword Planner, un instrument gratuit de la Google. Ai nevoie de un cont activ de Google Adwords, dar poți crea o campanie pe care o pui pe pauză și nu ai costuri.
Atenție doar, ia aceste cifre ca niște estimări, de multe ori sunt departe de realitate (vei vedea un exemplu foarte bun mai pe finalul articolului).

Folosește o extensie de Chrome. Keywords Everywhere este o extensie gratuită pentru Chrome și face ceea ce spune: îți arată numărul de căutări al unor cuvinte cheie într-o grămadă de locuri, de la YouTube, la căsuța Google, respectiv partea de jos a paginilor de rezultate.
Dacă folosești această opțiune, asigură-te că atunci când faci căutările manuale de mai sus notezi și volumul căutărilor.
Poți vedea în screenshot-ul de mai sus, legat de căutări similare, faptul că lângă fiecare cuvânt cheie am și volumul de căutări
Folosește un tool SEO. Aceasta, alături de căutările manuale pentru cuvinte cheie de la care să pornești, reprezintă soluția ideală. Totuși, cel puțin din experiența noastră, majoritatea instrumentelor SEO au puține date sau aproape deloc despre numărul căutărilor din România.
Singurul instrument pe care l-am găsit de încredere este Ahrefs pe care îl recomandăm și pentru punctul patru.
Ce am făcut aici a fost să luăm cuvintele cheie rezultate în urma brainstorming-ului și a căutării manuale și să le introducem ca „seed keyword”, cuvânt cheie de la care să pornești.
Apoi Ahrefs ne-a arătat ce mai caută românii legat de aceste cuvinte cheie.

Un alt lucru pe care trebuie să-l facem este să ne uităm la autoritatea domeniilor și paginilor care apar pe prima pagină. Pot fi acestea bătute?
Autoritatea unui site se referă la „încrederea” pe care o are acesta, un mix între numărul de domenii care trimit către acel site, autoritatea acestor domenii, vechimea site-ului, cât de actualizat este etc.
Și asta explicăm în ghidul SEO
Un instrument gratuit pe care îl poți folosi pentru această analiză este MozBar, o altă extensie de Chrome. Numai bine, cât timp faci analiza cuvintelor cheie, îți poți face o impresie și asupra competiției.

Înainte de a începe, introdu și site-ul tău în Open Site Explorer, pentru a vedea care este autoritatea sa. Îți dorești să nu fie o discrepanță mare între autoritatea domeniului tău și cel al competiției.

Doar că nu mă opresc aici și îți ofer mai multe detalii despre „cum arată” acest conținut pe care atât oamenii, cât și motoarele de căutare, îl iubesc
Caracteristicile conținutului de calitate sunt următoarele:
Bine scris;
Minuțios;
Ușor de citit;
Optimizat SEO și axat pe un cuvânt cheie;
Conține imagini și alte forme media;
Organizat pe secțiuni/cu headere;
Conține liste;
Cuvinte simple;
Conține informații noi;
Dacă ai nevoie de mai multe sfaturi legat de scriere, am creat un întreg ghid pentru asta. Îl poți citi aici.
Aș vrea să subliniez/detaliez câteva idei aici:
În primul rând, dacă nu aduci ceva nou, ceva util cititorului, de ce ar merita ca cineva să citească ceea ce ai scris? De ce ar merita ca cineva să facă trimitere prin link către site-ul tău?
Subliniez asta pentru că în ultimul timp, și cu mult mai mult în perioada următoare, modul în care oamenii interacționează cu conținutul tău (cât timp petrec pe pagină, dacă mai citesc și alte pagini etc.) reprezintă unul din principalii factori care determină poziția în rezultatele motoarelor de căutare.
De aceea se spune scrie pentru om, optimizează pentru motoarele de căutare.
În al doilea rând, asigură-te că oferi un răspuns minuțios întrebării pe care a avut-o omul atunci când a făcut căutarea.
Când spun minuțios nu spun neapărat că trebuie să scrii un articol lung (deși majoritatea articolelor de pe prima pagină sunt destul de lungi). Trebuie să te asiguri că ai răspuns întrebării/intenției pe care a avut-o omul când a făcut o anumită căutare.
Articole de 200/300 de cuvinte au puține șanse să reziste în pozițiile de top tocmai pentru că, pentru multe căutări, e greu să vii cu un răspuns „definitiv” în doar atâtea cuvinte.
De aceea, un alt sfat pe care ți-l dau este să investești mai mult efort în mai puțin conținut. Nu numărul articolelor contează, ci calitatea acestora.
De exemplu, în momentul de față avem 31 de articole pe blogul SMARTERS și este unul din cele mai populare bloguri de marketing din România. Brian Dean de asemenea are un blog despre SEO, unul din cele mai populare din lume, și are doar în jur de 30 de articole. Dar dacă intri și citești unul, înțelegi de ce este atât de popular.
Din ce am observat, media articolelor scrise de noi este undeva la 2.500 de cuvinte, și ipoteza noastră pare a fi confirmată de studiile care arată lungimea medie a unui articol din primele trei poziții.

De exemplu, una din cele mai recomandate practici pentru atragerea de link-uri o reprezintă guest post-urile (articole scrise pe alte site-uri).
Doar că, ce să vezi? Majoritatea celor din industria de marketing din România consideră articolele de tip guest post ca fiind un mod de promovare.
Dar un guest post de calitate aduce valoare în primul rând platformei unde este publicat.
Uite, de exemplu, acest articol scris pentru Republica a fost unele din cele mai citite articole în acea perioadă, deși subiectul principal la nivel social era Guvernul care nu ne dădea pace cu legile justiției.

La SMARTERS, de obicei folosim două abordări principale când vine vorba de atragerea de link-uri (ne interesează atât link-uri către articole, cât și către domeniu).
Să le luăm pe rând.
a) Abordarea clasică pentru atragerea de link-uri
Prin abordarea clasică înțelegem articole de tip guest post, menționate și mai sus, infografice, broken links, mențiuni fără link-uri etc. Toate funcționează, trebuie doar (1) să execuți bine și (2) să te aștepți că nu va funcționa tot timpul. Link building-ul este un joc al numerelor.
Pentru noi au funcționat cel mai bine primele două, despre ele vorbesc aici. Pentru alte idei de atragere de link-uri către website vezi și capitolul relevant din Ghidul SEO.
Guest posts funcționează, trebuie doar să găsești subiecte destul de interesante pentru cel/cei cărora le propui să scrii. Ah, și să scrii al naibii de bine!
Ce trebuie să faci aici este efectiv să cauți alte site-uri din industrie care nu sunt competitori și să vezi cum ai putea contribui cu conținut.
Apoi contactează-i și propune-le colaborarea. Nu te complica cu cine știe ce tactici de email-uri, fii direct și la obiect.
Apoi ar mai fi infograficele, care devin tot un fel de guest post, doar că nu trebuie să creezi unul nou pentru fiecare site pe care îl publici. Eventual trebuie să scrii doar o introducere (oferă-te să faci asta!).
b) Strategia Content hacking – O abordare mai creativă pentru atragerea de link-uri
Când spun „creativ”, mă refer la faptul că este ceva diferit față de ce fac ceilalți și este o idee/tactică cu potențial mai mare, uneori exponențial.
La SMARTERS de exemplu, am creat Harta Interactivă a Antreprenoriatului în România.

Motivul pentru care se întâmplă asta îl reprezintă faptul că cea mai mare a căutărilor pe Google este de tipul „long tail” de care vorbeam la început. Dacă ne uităm în Search Console vedem că articolul apare și pentru căutări de genul „idei de marketing pentru restaurante” sau „idei de marketing creative” etc.
2. Gândește pe termen lung.
Sincer, când am început inițiativa de content marketing, nu aveam nici o idee că voi scrie acest articol atât de curând. Optimizarea pentru motoarele de căutare și marketingul prin conținut sunt strategii pe termen mediu și lung. Nu te impacienta dacă traficul organic nu sare în sus. Durează până o pagină nouă apare pe prima pagină în Google.
Aproape jumătate din cuvintele pe care le-am targetat sunt destul de competitive (cum ar fi „plan de marketing”). Probabil va ma dura încă 6/8 luni pentru ca acestea să ajungă în top trei și să aducă trafic substanțial.
3. Implementarea face diferența
Spuneam și mai sus, dar simt nevoia să o repet și aici. Orice strategie ai, orice tactică despre care citești, nu va funcționa neapărat și pentru tine. Orice citești (inclusiv acest articol), trece-l printr-un filtru critic. Apoi, dacă încerci și nu funcționează, fii flexibil, adaptează-te.
4. Puteam avea rezultate și mai bune, mai devreme
Că tot vorbeam despre implementare, unul din lucrurile pe care nu le-am implementat conform programului a fost Harta Antreprenoriatului. Aceasta trebuia să fie gata în octombrie, dar din cauza unor provocări tehnice și pentru că am vrut să o creăm din nou pentru a funcționa și pe mobil, am reușit să o lansăm doar în decembrie.” – Aceste articol a fost scris de Toma Grozavescu pe smarters.ro

sursa: smarters.ro